BSA M21





  BSA M21     BSA M21



 

- Motorcykler -



Den første: XJ900F



Detaljer:
Model: XJ900F
Årgang: 1984. Km: Små 200.000
Motor: 4 Cylinder på 854ccm og 92 Hk
Transmision: 5 trins gearkasse og kardantræk.
Vægt: tør vægt 220 kg

XJ900F, Dejlig velkørende touring motorcykel. Stortset ingen vedligehold udover olie skift.
Motorcyklen egnede sig fint som begynder cykel, pga den med smidige motor der trækker meget jævnt
fra lave omdrejning hele vejen op til det røde felt.
Efter at have kørt på maskinen i nogle år valgte jeg at sælge den da, jeg syntes maskinen var for tung.
Den blev erstattet med SV'eren





Den Anden: BSA M21

Flere tekniske billeder hér



Detaljer:
Model: BSA M21A
Årgang: 1954. Miles: ??
Motor: 1 Cylinder sideventileret på 592ccm og 15 Bhp
Transmision: 4 trins gearkasse og kædetræk.
Vægt: 370 Punds
Andet: Har kørt som service cykel for AAA Service i England og oprindelig monteret med Alternator.

BSA M21, Cyklen er købt i køreklar stand, men med fejl og mangler.
Bla var der problemer med højspændingen, hvor der viste sig at være metalspåner indvendig.
Det gav en del problemer med at cyklen gik i stå og var pokkers svær at starte igen.
Pga disse problemer er cyklen blevet døbt Misse.
Det kom sig af man træt og opgivende hopper endnu engang på kickstarteren og udbryder:"Kom så, Misse!!"





Den Tredige: Suzuki SV650N



Detaljer:
Model: SV 650 N
Årgang: 1999. Km: flere og flere
Motor: 2 V-twin på 650ccm og 70 Hk
Transmision: 6 trins gearkasse og kædetræk.
Vægt: tør 165 kg

SV650, Cyklen er importeret fra G. Wihelmsen i Oversee, i Tyskland.
Suzuki'en er alt det som XJ'eren manglede: smidig og kvik.
Jeg havde slet ikke forventet at en 650ccm motorcykel med 70hk var så meget hurtigere
end en 900ccm med 92hk... Men det er den !!
Det eneste jeg savner fra yamaha'en er kardan trækket..





Den Fjerde: Yamaha TDM 850 4TX



Detaljer:
Model: TDM 850
Årgang: 2001. Km: 13.500
Motor: 270grader twin på 850ccm og 82 Hk
Transmision: 5 trins gearkasse og kædetræk.
Vægt: tør 209 kg

TDM850 er en rigtig dejlig allround. Sjov på de små snoede veje
og behaglig og afslappende på de lange lige landeveje.
God benzin økonomi (rækkevidde på 20L over 400km)




<?php include("$DOCUMENT_ROOT/dansk/bund.htm"); ?>